Intrebari Frecvente

 

1. Când se vor introduce noi destinații?

 

La Aeroportul Internațional „George Enescu” Bacău, depunem toate eforturile spre atragerea noilor companii aeriene și introducerea de noi destinații, și punem la dispoziție o infrastructură modernă pentru operarea acestora în cele mai sigure condiții, însă dorim să vă aducem la cunoștință faptul că aceste decizii se iau la nivelul companiilor aeriene. Vă vom informa în cel mai scurt timp atunci când vor apărea modificări în acest sens, atât pe rețelele noastre de socializare, respectiv Facebook și Instagram, cât și pe website la https://www.bacauairport.ro

 

2. Care sunt condițiile și tarifele pentru utilizarea parcării?

 

Tarifele percepute pentru parcare pot fi găsite pe website, accesând următorul link: https://www.bacauairport.ro/acces-si-parcare/
 

3. Cum pot efectua check-in-ul online?

 

Formalitățile de check-in online se efectuează pe site-urile oficiale ale companiilor aeriene cu care călătoriți sau la agențiile partenere.

DAN Air: https://book.danair.ro/ibe/checkin/search

Wizz Air: https://wizzair.com/ro-ro/informatii-si-servicii/informatii-rezervare/check-in-si-imbarcare

Aeroitalia: https://checkin.aeroitalia.com/
 

4. Bagaje si condițiile de călătorie

 

Vă rugăm să consultați politica operatorului aerian în legătura cu dimensiunea și greutatea admise de către aceștia.

Wizz Air: https://wizzair.com/ro-ro/informatii-si-servicii/informatii-calatorie/bagajul

Aeroitalia: https://www.aeroitalia.com/ro/inainte-de-zbor

DAN Air: https://danair.ro/la-aeroport
 

5. Pot călători cu animalul de companie?

 

Vă rugam sa verificați înainte de efectuarea rezervării daca compania aeriana cu care călătoriți permite transportul animalelor de companie!

Date contact:

Wizz Air: Call Center: 0900.310.020, website:  https://wizzair.com/ro-ro#/ ,

Aeroitalia: https://www.aeroitalia.com/ro

DAN Air: https://danair.ro/pets
 

6. Cum pot calatori minorii neînsoțiți?

 

Vă rugăm să vă asigurați, înainte de efectuarea rezervării, dacă compania aeriana vizată pune la dispoziție acest serviciu.

Va rugam sa verificați si la reprezentații Poliției de Frontieră că aveți documentele necesare pentru călătoria unui minor, sau însoțirea acestuia de către unul dintre părinți sau alte persoane desemnate.

Date contact Poliția de Frontieră: (004) 0234/572.579

 

7. Care este parcursul  in aeroport si cum mă pot pregăti pentru călătorie?

 

Vă sugerăm, pentru a evita potențialele neplăceri în aeroport, să vă asigurați înainte de deplasarea către aeroport că aveți în posesia dumneavoastră documentele necesare călătoriei și să verificați validitatea acestora. De asemenea, este necesar să verificați că bagajele dumneavoastră se încadrează în parametrii stabiliți de compania aeriana în ceea ce privește dimensiunea și greutatea acestora.

Informații cu privire la bagaje se regăsesc pe site-urile companiilor aeriene cu care călătoriți, respectiv:

DAN Airhttps://danair.ro/bagaje

Wizz Air: https://wizzair.com/ro-ro/informatii-si-servicii/informatii-calatorie/bagajul

Aeroitalia: https://www.aeroitalia.com/ro/inainte-de-zbor

În aeroport, primul pas este efectuarea formalităților de check- in la ghișeele special destinate, unde se vor verifica documentele de călătorie de către reprezentantii companiei aeriene. Veți identifica in terminal monitoarele cu sigla companiei aeriene și destinația operată în acel moment.

După completarea formalităților de check-in, va trebui să vă prezentați la controlul de securitate, unde colegii noștri vă vor ghida în acest sens. Vă informam că există o listă cu articole interzise care nu ar trebui să se regăsească în bagajele dumneavoastră, și se regăsește aici: https://www.bacauairport.ro/bagaje/

Ulterior controlului de securitate, documentele de călătorie vor fi verificate de către Poliția de Frontieră, iar după acest ultim punct de control, veți intra în sala de așteptare, unde colegii noștri vă vor anunța la momentul potrivit când încep formalitățile de îmbarcare. Pană atunci, vă invităm să vă bucurați de cafeneaua sau Duty-Free-ul din zona de așteptare, sau, pentru un confort sporit, vă invităm să accesați contra-cost Business Lounge-ul nostru (solicitarea accesului în Business Lounge și achitarea tarifului pentru acest serviciu se vor face la check-in).

 

8. Pot solicita asistență specială în aeroport?

 

Serviciul de asistență a persoanelor cu mobilitate redusă se oferă gratuit in aeroport, în baza solicitării verbale a pasagerului la check-in. Pentru mai multe informații accesați următorul link: https://www.bacauairport.ro/pasageri-cu-dizabilitati/

 

9. Care este programul săptămânal al rutelor operate?

 

Programul curselor se regăsește pe website accesând link-ul: bacauairport.ro

*Programul poate suferi modificări, și va fi actualizat în cel mai scurt timp posibil.
 

10. Care sunt facilitățile din aeroport?

 

  • Bancomate
  • Ghișeu de schimb valutar
  • Înfolieri bagaje
  • Cafenea/bar
  • Magazin
  • Duty Free
  • Camere mama și copilul
  • Business Lounge
  • Săli de ședințe
  • Închiriere mașini
  • Cabinet medical
  • Fumoar

 

11. Am pierdut un obiect/bagaj. Cui mă pot adresa?

 

Vă rugăm să vă adresați companiei aeriene în legătură cu bagajele/obiectele pierdute, sau biroului “Lost & Found” al companiei.
 

12. Ce companii aeriene operează de pe Aeroportul Internațional “George Enescu” Bacău?

 

În prezent, Aeroportul Internațional “George Enescu” Bacău este deservit de Wizz Air, Aeroitalia și DAN Air.

 

13. Doresc sa fac o reclamație. Cum pot proceda?

 

Va rugam sa accesați secțiunea “Contacte” din cadrul website-ului, la: https://www.bacauairport.ro/contacte/ , pentru reclamații, sugestii și solicitare de informații.
 

14. Cum pot ajunge la Aeroportul Internațional “George Enescu” Bacău, prin mijloace de transport în comun?

 

Linia 18-A – Traseu: Aeroport – Narcisa – Orizont – Piața Centrală (Autogara

Bistrița) – Centru – Energiei – Gară (Autogară Str.Gării)

Shuttle gratuit (de la/spre gara) – Pentru a beneficia de transferul gratuit, este necesară prezentarea biletului de avion cu plecare de la Aeroportul Bacău în ziua efectuării călătoriei, fiind acceptate oricare din formele de confirmare a rezervării împreună cu un act valid de identitate cu fotografie al pasagerului. Informatii suplimentare, precum si programul de operare se regasesc la următorul link: https://www.bacauairport.ro/comunicat-de-presa/

Transfer Gratuit Chisinau (Autogara Sud) – Aeroportul Bacău – Aeroportul Internațional „George Enescu” Bacău anunță lansarea traseului Chișinău, Republica Moldova – Aeroport Bacău și retur.

Posesorii de bilet de avion cu plecare/sosire la/de la Aeroportul Bacău beneficiază de gratuitate la transfer în perioada 20.11 – 31.12.2023.

Informații referitoare la program și modalități de rezervare a biletului se regăsesc pe https://massaro.ro/ https://www.bacauairport.ro/transfer-gratuit-chisinau-aeroport-bacau/
 

15. Zborul meu a fost anulat/întârziat, sau mi-a fost refuzata îmbarcarea. Ce drepturi am?

 

Regulamentul CE 261 din 2004 este o reglementare a Uniunii Europene, si protejează pasagerii ale căror zboruri au fost întârziate, anulate, sau li s-a refuzat îmbarcarea.

Întârzieri: În funcție de durata întârzierii, pasagerii au dreptul la deservire, care include: masă, băuturi răcoritoare, și 2 apeluri telefonice sau e-mail-uri, atunci când:

  • Întârzierea este de 2h sau mai mult, la zboruri de peste 1,500 km
  • Întârzierea este de 3h sau mai mult, la zboruri intra-comunitare de peste 1,500 km, sau orice alte zboruri cu distante cuprinse intre 1,500 si 3,500 km.

În cazul în care întârzierea presupune plecarea la o zi după data programată, pasagerii au dreptul, pe lângă cele menționate, la cazare și transport între aeroport și hotel.

Atunci când întârzierea depășește 5 ore, pasagerii sunt îndreptățiți sa fie rambursați sau reprogramați pentru alt zbor.

În toate cazurile, atunci când sosirea pasagerilor la destinație este întârziata cu 3 ore sau mai mult, aceștia au dreptul la despăgubire.

Refuzul îmbarcării: Dacă pasagerilor li se refuză îmbarcarea, aceștia devin automat eligibili pentru despăgubire, și rambursare sau reprogramare zbor.

Anularea zborului: Atunci când zborul este anulat, pasagerii au dreptul la despăgubire*, rambursare sau reprogramarea zborului, precum și asistență, care cuprinde mese, băuturi, 2 apeluri telefonice sau e-mail-uri*.

*Limitări ale Regulamentului 261:

– dacă pasagerul a fost informat în privința anulării cu 2 săptămâni înainte, Regulamentul 261 nu se aplică.

– operatorul aerian nu trebuie să ofere pasagerilor compensație bănească atunci când întârzierea sau anularea s-a produs din cauza unor circumstanțe extraordinare (aceste circumstanțe extraordinare „nu ar fi putut fi evitate chiar dacă s-ar fi respectat toate măsurile rezonabile de compania aeriană”)